لوله مانیسمان چیست ؟

فروش انواع لوله مانیسمان

لوله مانیسمان چیست ؟

۳۶ بازديد


هنگام انجام هر فرآیند ساخت و ساز، داشتن مصالح صحیح بسیار مهم است. هنگامی که آن پروژه شامل هر نوع لوله کشی میشود، کسی باید بین لوله های جوش داده شده و بدون درز تصمیم بگیرد. این تصمیم همیشه آنطور که به نظر میرسد ساده نیست.

به عنوان مثال، مقررات زیادی در مورد استفاده از لوله های جوشی وجود دارد. این بر اساس موادی است که از طریق لوله عبور می کنند و فشاری که این مواد تحت آن قرار می گیرند. بنابراین، مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد لوله های فولادی بدون درز بدانید.

لوله مانیسمان در مقابل لوله های جوش داده شده

یک لوله مانیسمان با استفاده از یک سیلندر فولادی بلند تولید می شود. ابتدا مهندسان سیلندر را گرم می کنند. سپس ابزاری به نام سنبه را از وسط سیلندر وارد می کنند. سپس سیلندر رول شده و کشیده می شود تا به اندازه و ضخامت دیواره لوله لازم برسد.

برعکس، یک لوله جوش داده شده به عنوان یک ورق فولادی مسطح شروع می شود که به شکل لوله در می آید. سپس دو طرف به هم جوش داده می شوند. در حالی که به نظر می رسد این نوع لوله دارای یک درز واضح است که باید زمین شود، بسیاری از لوله ها با استفاده از جریان الکتریکی با فرکانس بالا جوش داده می شوند که دو طرف را به طور یکپارچه به هم متصل می کند.

مزایای لوله مانیسمان

لوله های جوش داده شده در محل جوش در برابر شکست آسیب پذیرتر هستند.

حتی اگر ممکن است یک درز قابل مشاهده نباشد. علیرغم پیشرفت در فناوری جوشکاری، لوله های جوش داده شده می توانند حداکثر فشار را 20 درصد کمتر از فشار لوله های بدون درز تحمل کنند.

لوله مانیسمان مزایای دیگری نیز دارد. یک لوله بدون درز نیازی به آزمایش یکپارچگی جوش و در بیشتر موارد، عملیات حرارتی ندارد. این به این دلیل است که لوله مانیسمان در طول فرآیند تولید سخت می شوند.

همچنین می توان لوله مانیسمان را جایگزین لوله جوشی کرد. در این میان لوله جوشی به دلیل قوانین قوی نمی تواند جای لوله مانیسمان را بگیرد.

مهمتر از همه، لوله مانیسمان مقاومت بیشتری در برابر خوردگی دارند. آنها حاوی ناخالصی ها و عیوب کمتری هستند که مربوط به چکش خواری هستند. اینها معمولاً در قسمت جوش داده شده لوله جوش داده شده ایجاد می شوند.

مزایای لوله های جوش داده شده

در حالی که لوله مانیسمان مزایای زیادی دارد، لوله های جوش داده شده نیز ممکن است برخی از آنها را داشته باشند. به عنوان مثال، لوله های جوش داده شده قیمت کمتری نسبت به لوله مانیسمان دارند و زمان خرید آنها کوتاهتر است.

استفاده از لوله مانیسمان همیشه ضروری نیست، اما صنایع نفت و داروسازی اغلب به آنها نیاز دارند. دما و فشار بالا مربوط به محصولات آنها لوله مانیسمان را یک ضرورت می کند.

در نتیجه قوانین صنعت، مهندسان باید ساخت و درجه لوله را در نظر بگیرند. فرآیندهای بدون درز و جوش داده شده نمی توانند همه گریدها را تولید کنند.

برای رعایت ضرب الاجل های دقیق، یک مهندس باید درک کاملی از محدودیت های تولید داشته باشد.

اینکه آیا یک لوله مانیسمان یا جوش داده شده انتخاب مناسبی برای یک پروژه ساختمانی خاص است، یک تصمیم پیچیده با تکیه بر عوامل و منابع متعدد است. این که لوله چه چیزی را حمل خواهد کرد، توجه اصلی است.

لوله مانیسمان ممکن است پرهزینه تر و تهیه آن دشوار باشد، اما محصولی محکم و همه کاره است که می تواند آینده مهندسی را تغییر دهد.

http://persianmc.4kia.ir/info2/395051/%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87-%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B3%D9%85%D8%A7%D9%86/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.