فرآیند تولید فلنج

فروش انواع لوله مانیسمان

فرآیند تولید فلنج

۳۳ بازديد


فلنج بخشی از اتصال شفت به شفت است که برای اتصال بین انتهای لوله استفاده می شود. همچنین برای اتصال بین دو تجهیزات مانند فلنج کاهنده در ورودی و خروجی تجهیزات استفاده می شود. اتصال فلنج یا اتصال فلنج به اتصال قابل جدا شدن با فلنج، واشر و پیچ به عنوان گروهی از ساختار آب بندی ترکیبی اشاره دارد. فلنج خط لوله به فلنج مورد استفاده برای لوله کشی در دستگاه خط لوله و برای تجهیزات به فلنج ورودی و خروجی تجهیزات اشاره دارد. سوراخ هایی در فلنج وجود دارد و پیچ ها دو فلنج را محکم به هم متصل می کنند. فلنج با واشر مهر و موم شده است. فلنج به اتصال رزوه ای (اتصال رزوه ای) فلنج، فلنج جوشکاری و فلنج گیره تقسیم می شود. فلنج به صورت جفت استفاده می شود، خط لوله کم فشار می تواند از فلنج پیچ استفاده کند، بیش از چهار کیلوگرم از فلنج جوشکاری فشار استفاده می کند. بین دو صفحه فلنج واشر اضافه کنید و سپس آنها را با پیچ و مهره ببندید. ضخامت فلنج فشارهای مختلف متفاوت است و از پیچ و مهره های مختلفی استفاده می کنند.

جنس فلنج ها:
فولاد ضد زنگ
0Cr18Ni9,00Cr19Ni10,0Cr25Ni20,0Cr18Ni10Ti,00Cr17Ni14Mo2,F304/304L,F316/316L,F321,F321H,F317L,F310
A182 F44(UNS31254),1.4404,1.4307,1.4541,1.4571
دوبلکس و سوپر دوبلکس
A812 F51/UNS1803,F53/UNS32750,F55/UNS32760,1.4426,1.4410
فولاد کربن
20#,A105,A350 LF1/LF2/LF3,MSS SP44 & A694 F42/46/52/60/65/70
فولاد
A182 F1/F5a/F9/F11/F12/F22/F91
دیگر
آلیاژ مس-نیکل، تیتانیوم، آلومینیوم، مونل، lnconel، هاستلو و سایر مواد ویژه
استاندارد ساخت فلنج:
GB/T9112-9124,GB/T13402,GB/T3406,HG/T20615-20623,HG/T20592-20605,JPI-7S-15,DIN,AWWAC207,API,ASME B16.5/B16.5/B16. /B16.48,JIS2220/2238,EN1092-1

میزان فشار فلنج ها:
بسیاری از فلنج ها در هر استاندارد بسته به نرخ های فشار متفاوتی که می توانند تحمل کنند، به "کلاس های فشار" تقسیم می شوند. متداول‌ترین کلاس‌های فشار فلنج‌ها بر اساس نام ASME، #150، #300، #600، #900، #1500، #2500 و #3000 هستند. طبق استانداردهای دیگر، به عنوان DIN، کلاس های فشار با مخفف PN تعریف می شوند، به عنوان مثال، PN10، PN16، PN20، PN25، PN40، PN50، PN100، PN150، PN250 یا PN420. فلنج های کلاس های مختلف فشار معمولاً قابل تعویض نیستند.

انواع فلنج
فلنج گردن جوش
فلنج گردن جوش فولادی ضد زنگ 300x244 1 - فلنج چیست؟ . فلنج گردن جوش - فلنج چیست؟

فلنج گردن جوش ("WN") دارای یک توپی مخروطی بلند است که می تواند با یک لوله جوش داده شود.

فلنج های گردن جوشی را می توان به راحتی در هاب مخروطی بلند تشخیص داد، که به تدریج از لوله یا اتصالات به ضخامت دیواره می رسد.

توپی مخروطی بلند تقویت کننده مهمی را برای استفاده در چندین کاربرد شامل فشار بالا، دمای زیر صفر و/یا بالا فراهم می کند. انتقال صاف از ضخامت فلنج به لوله یا ضخامت دیواره اتصالات که توسط مخروطی ایجاد می شود، در شرایط خمش مکرر، ناشی از انبساط خط یا سایر نیروهای متغیر، بسیار سودمند است.

این فلنج ها برای مطابقت با قطر داخلی لوله یا اتصالات حفاری هستند، بنابراین هیچ محدودیتی در جریان محصول وجود نخواهد داشت. این از تلاطم در مفصل جلوگیری می کند و فرسایش را کاهش می دهد. آنها همچنین توزیع تنش عالی را از طریق هاب مخروطی ارائه می دهند و به راحتی برای تشخیص عیب رادیوگرافی می شوند.

این نوع فلنج به یک لوله یا اتصالات با یک نفوذ کامل، جوش V (Buttweld) جوش داده می شود.

گردن جوشی بلند
فلنج گردن جوش بلند - فلنج چیست؟

فلنج های گردن جوش بلند ("LWN") شبیه فلنج های گردن جوش هستند، با این تفاوت که گردن (توپ مخروطی) کشیده شده است و مانند یک پسوند خسته کننده عمل می کند.

فلنج های گردن جوش بلند عموماً بر روی مخازن، ستون ها یا بشکه ها استفاده می شوند. این نوع فلنج در انواع بشکه سنگین (HB) و بشکه مساوی (E) نیز موجود است.
لغزش روی فلنج
لغزش روی فلنج - فلنج چیست؟ لغزش روی فلنج - فلنج چیست؟

یک فلنج لغزنده توسط دو جوش فیله ای به لوله یا اتصالات متصل می شود که یکی در داخل و دیگری خارج از حفره فلنج اجرا می شود.

استحکام محاسبه شده از یک فلنج Slip On تحت فشار داخلی در حد دو سوم فلنج های Welding Neck است و عمر آنها در برابر خستگی حدود یک سوم طول عمر دومی است.

اتصال با لوله با 2 جوش فیله و همچنین در خارج و همچنین در داخل فلنج انجام می شود.

اندازه X روی تصویر تقریباً عبارتند از:
ضخامت دیواره لوله + 3 میلی متر.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد فلنج بخوانید اینجا کلیک کنید

این فضا برای آسیب نرساندن به صفحه فلنج در طول فرآیند جوشکاری ضروری است.

یک عیب فلنج این است که اصل همیشه ابتدا باید یک لوله جوش داده شود و سپس فقط یک اتصال داد.
ing. ترکیب فلنج و زانویی یا فلنج و سه راهی امکان پذیر نیست، زیرا اتصالات نامگذاری شده انتهای مستقیم ندارند، که به طور کامل در فلنج Slip On می لغزند.

گردن جوش در مقابل لغزش روی فلنج

اتصالات فلنجی ساخته شده با فلنج های لغزنده، در دراز مدت، کمی شکننده تر از اتصالات ساخته شده با فلنج های گردنی جوشی (در شرایط خدمات مشابه) هستند. به نظر می رسد که این امر ناشی از واقعیت های زیر است:

فلنج گردن جوش دارای یک توپی مخروطی است که در فلنج جوش سوکت وجود ندارد، که تنش مکانیکی را بین لوله و فلنج به طور یکنواخت‌تر توزیع می‌کند.
یک اتصال گردن جوش به عنوان تنها یک ناحیه جوش به جای دو (فلنج جوش سوکت).
یکی دیگر از مزایای فلنج گردن جوش این است که می توان آن را به لوله ها و اتصالات متصل کرد، در حالی که فلنج های جوش سوکت فقط برای لوله ها مناسب هستند.

فلنج رزوه دار
فلنج رزوه ای - فلنج چیست؟ فلنج رزوه ای - فلنج چیست؟

فلنج های رزوه ای با پیچاندن لوله (که دارای رزوه نر است، معمولاً NPT بر اساس ASME B1.20.1) روی فلنج، بدون درز درز به لوله ها متصل می شوند (البته در موارد خاص، برای افزایش استحکام اتصال از جوش های کوچک استفاده می شود. ).

فلنج های رزوه ای برای شرایط خاص استفاده می شوند و مزیت اصلی آنها این است که می توان آنها را بدون جوشکاری به لوله متصل کرد. گاهی اوقات از جوش آب بند نیز همراه با اتصال رزوه ای استفاده می شود.

اگرچه هنوز در اکثر اندازه ها و درجه بندی های فشار موجود است، اتصالات پیچی امروزه تقریباً منحصراً در اندازه های کوچکتر لوله استفاده می شود.

فلنج یا اتصالات رزوه ای برای سیستم لوله با ضخامت دیواره نازک مناسب نیست، زیرا برش نخ روی لوله امکان پذیر نیست. بنابراین، ضخامت دیواره ضخیم تر باید انتخاب شود ... ضخیم تر چیست؟

راهنمای لوله کشی ASME B31.3 می گوید:
در جایی که لوله فولادی رزوه می شود و برای سرویس بخار بالاتر از 250 psi یا برای سرویس آب بالای 100 psi با دمای آب بالاتر از 220 درجه فارنهایت استفاده می شود، لوله باید بدون درز باشد و دارای ضخامت حداقل برابر با جدول 80 ASME B36.10 باشد.

فلنج جوش سوکت
فلنج جوش سوکت - فلنج چیست؟ . فلنج جوش سوکت - فلنج چیست؟

فلنج های جوش سوکت با استفاده از یک جوش فیله ای که در سمت بیرونی فلنج اجرا می شود (متفاوت از نوع فلنج لغزنده که به دو جوش نیاز دارد) به لوله ها متصل می شوند.
فلنج های Socket Weld در ابتدا برای استفاده در لوله کشی با فشار بالا با اندازه کوچک توسعه یافتند. استحکام ساکن آنها برابر با فلنج های Slip On است، اما مقاومت خستگی آنها 50٪ بیشتر از فلنج های Slip On با دو جوش است.

اتصال با لوله با 1 جوش فیله در قسمت بیرونی فلنج انجام می شود. اما قبل از جوشکاری باید بین فلنج یا فیتینگ و لوله فاصله ایجاد کرد.

ASME B31.1 1998 127.3 آماده سازی برای جوشکاری (E) جوش سوکت می گوید:
در مونتاژ اتصال قبل از جوشکاری، لوله یا لوله باید تا حداکثر عمق وارد سوکت شود و سپس تقریباً 1/16 اینچ (1.6 میلی متر) از تماس بین انتهای لوله و شانه سوکت دور شود.

هدف از ترخیص کف در جوش سوکت معمولاً کاهش تنش پسماند در ریشه جوش است که ممکن است در طول انجماد فلز جوش رخ دهد. تصویر اندازه گیری X برای شکاف انبساط را به شما نشان می دهد.

نقطه ضعف این فلنج درست شکافی است که باید ایجاد شود. توسط محصولات خورنده و عمدتاً در سیستم های لوله فولادی ضد زنگ، ترک بین لوله و فلنج می تواند مشکلات خوردگی ایجاد کند. در برخی از فرآیندها این فلنج نیز مجاز نیست. من در این مورد متخصص نیستم، اما در اینترنت، اطلاعات زیادی در مورد اشکال خوردگی پیدا خواهید کرد.

همچنین برای این تعداد فلنج، این اصل همیشه ابتدا باید یک لوله و سپس فقط یک اتصالات جوش داده شود.

فلنج مفصل لپ
فلنج مفصلی - فلنج چیست؟ لبه و انتهای خرد - فلنج چیست؟
فلنج های مفصل لپ دارای یک صفحه صاف هستند و همیشه همراه با انتهای خرد استفاده می شوند.

لبه های مفصل لبه دارای ابعاد مشترک مشابه هر فلنج دیگری است که در این صفحه نامگذاری شده است، اما دارای یک صورت برجسته نیست، آنها همراه با "Lap Joint Stub End" استفاده می شوند.

این فلنج‌ها تقریباً مشابه فلنج Slip On هستند، به استثنای شعاع در تقاطع سطح فلنج و سوراخ برای قرار دادن بخش فلنجی انتهای Stub.

توانایی نگه‌داشتن فشار آن‌ها در مقایسه با فلنج‌های Slip On کمی بهتر است، و عمر خستگی مونتاژ تنها یک دهم فلنج‌های Welding Neck است.

آنها ممکن است در تمام فشارها مورد استفاده قرار گیرند و در محدوده اندازه کامل موجود هستند. این فلنج ها روی لوله می لغزند و به آن جوش داده نمی شوند یا به آن متصل نمی شوند. فشار پیچ و مهره با فشار فلنج در پشت لپ لوله (Stub End) به واشر منتقل می شود.

فلنج های Lap Joint مزایای خاصی دارند:

آزادی چرخش در اطراف لوله باعث تسهیل تراشیدن سوراخ‌های پیچ فلنج مخالف می‌شود.
عدم تماس با سیال در لوله اغلب امکان استفاده از فلنج های ارزان قیمت فولاد کربنی با لوله های مقاوم در برابر خوردگی را فراهم می کند.
در سیستم هایی که به سرعت فرسایش یا خورده می شوند، fl
Anges ممکن است برای استفاده مجدد نجات داده شود.
فلنج کور
فلنج کور - فلنج چیست؟

بر خلاف تمام انواع فلنج که در بالا مشاهده می شود، فلنج های کور سوراخ مرکزی ندارند و برای کور کردن یا آب بندی یک خط لوله، یک سوپاپ / مخزن فشار و مسدود کردن جریان سیال استفاده می شوند.

فلنج های کور بدون سوراخ ساخته می شوند و برای خالی کردن انتهای لوله ها، شیرها و دهانه مخازن تحت فشار استفاده می شوند.

از نقطه نظر فشار داخلی و بارگذاری پیچ، فلنج های کور، به ویژه در اندازه های بزرگتر، پر فشارترین انواع فلنج هستند.

با این حال، بیشتر این تنش ها از نوع خمشی نزدیک به مرکز هستند و از آنجایی که قطر داخلی استانداردی وجود ندارد، این فلنج ها برای کاربردهای دمایی با فشار بالاتر مناسب هستند.

انواع خاص فلنج
NIPOFLANGE
Nipoflange1 - فلنج چیست؟

Nipoflange برای خطوط لوله در 90 درجه استفاده می شود و محصولی است که از ترکیب یک فلنج گردن جوش با یک Nipolet آهنگری ساخته می شود.

با این حال، Nipoflange یک تکه جامد از فولاد آهنگری است و نه دو محصول مختلف که به هم جوش داده شده اند.

برای نصب Nipoflange، کارکنان لوله کشی باید قسمت Nipolet دستگاه را روی لوله اجرا شده جوش داده و قسمت فلنج را روی فلنج لوله منشعب بچسبانند.

نیپوفلنج ها در مواد مختلفی مانند فولاد کربنی ASTM A105 (سرویس با دمای بالا)، ASTM A350 (فولاد کربنی با دمای پایین)، ASTM A182 (گریدهای فولاد ضد زنگ، از جمله دوبلکس و فوق دوبلکس) و آلیاژهای نیکل (Inconel، Incoloy) در دسترس هستند. ، هاستلوی و غیره).

Nipoflanges نیز در نوع تقویت شده ساخته می شوند که دارای استحکام مکانیکی بیشتری در مقایسه با Nipoflange استاندارد است.

WELDOFLANGE
weldoflange2 - فلنج چیست؟

Weldoflange از نظر مفهومی شبیه به Nipoflange است، زیرا آنها ترکیبی از یک فلنج گردن جوش و یک اتصال اتصال شاخه (در این مورد Weldolet) هستند. ولدوفلنج ها از یک تکه فولاد آهنگری جامد ساخته می شوند، نه با جوش دادن قطعات جداگانه به یکدیگر.

ELBOFLANGE و LATROFLANGE
دیگر انواع کمتر رایج اولت فلنج، به اصطلاح Elboflange (ترکیبی از فلنج و Elbolet) و "Latroflange" (ترکیب فلنج با Latrolet) است. برای انشعاب خط لوله در 45 درجه از فلنج های البو استفاده می شود.

elbowflange - فلنج چیست؟

فلنج چرخشی
فلنج های حلقه گردان تراز کردن سوراخ های پیچ بین دو فلنج جفت شونده را تسهیل می کند، این ویژگی در بسیاری از شرایط مفید است، مانند نصب خطوط لوله با قطر زیاد، خطوط لوله زیر دریا و دریا، لوله کشی در آب های کم عمق و محیط های مشابه. فلنج های گردان. مناسب نفت، گاز، هیدروکربن ها، آب، مواد شیمیایی و سایر سیالات مورد نیاز در کاربردهای پتروشیمی و مدیریت آب.

به عنوان مثال، در مورد یک خط لوله با قطر بزرگ، لوله در یک انتها با یک فلنج گردنی جوشکاری استاندارد، و با یک فلنج چرخشی در انتهای دیگر نصب می شود. می تواند تراز کامل سوراخ های پیچ را به روشی آسان تر و سریع تر به دست آورد.

استانداردهای اصلی برای فلنج های حلقه گردان عبارتند از ASME/ANSI، DIN، BS، EN، ISO و غیره. رایج ترین استاندارد برای کاربردهای پتروشیمی ANSI/ASME B16.5 یا ASME B16.47 است.

فلنج چرخشی - فلنج چیست؟

فلنج های چرخشی در تمام اشکال استاندارد فلنج های معمولی مانند گردن جوش، لغزنده، اتصال لبه، جوش سوکت و غیره، در همه درجه های مواد و در محدوده ابعادی وسیع (اندازه ها می تواند از 3/8 اینچ متفاوت باشد) موجود است. 60 اینچ و درجه فشار از 150 تا 2500).

فلنج های چرخشی را می توان در فولاد کربنی (ASTM A105)، فولاد آلیاژی (ASTM A182 F1، A182 F5، A182 F9، A182 F91)، و فولاد ضد زنگ (ASTM A182 F304، A182 F304L، A181 F323، A182 F304L، A182 F323، A182 F323،) ساخت.

فلنج در حال گسترش ("EXPANDER")
فلنج گسترش دهنده - فلنج چیست؟

فلنج های انبساط یا "فلنج های گسترش دهنده" برای افزایش سوراخ خط لوله از یک نقطه خاص به نقطه دیگر یا برای اتصال لوله ها به دستگاه های مکانیکی دیگر مانند پمپ ها، کمپرسورها و شیرهایی که اندازه ورودی های متفاوتی دارند استفاده می شود.

فلنج منبسط کننده نشان داده شده در تصویر یک فلنج گردنی جوشکاری با سوراخ بزرگتر در انتهای بدون فلنج است.

فلنج های انبساط را می توان برای افزایش سوراخ لوله اجرا فقط به اندازه یک یا حداکثر دو اندازه و نه بیشتر استفاده کرد (به عنوان مثال: از 2 به 3 یا حداکثر 4 اینچ).

فلنج های اکسپندر در مقایسه با ترکیبی از یک کاهنده جوش لبه دار و یک فلنج استاندارد (که راه حل استاندارد برای افزایش سوراخ لوله بالاتر از 2 اندازه است) راه حل ارزان تر (و سبک تر) هستند.

رایج ترین مواد برای انبساط فلنج ها A105 (فولاد کربنی با دمای بالا)، A350 (LTCS) و ASTM A182 (فولاد ضد زنگ و بالاتر) هستند.
درجه بندی فشار و ابعاد فلنج های منبسط مطابق با مشخصات ANSI/ASME B16.5 است و با صفحه برجسته یا صاف (RF, FF) موجود است.

فلنج گسترش دهنده - فلنج چیست؟
ترسیم فلنج در حال گسترش ASME.

فلنج کاهنده ("Reducer")
فلنج کاهنده - فلنج چیست؟

فلنج کاهنده

فلنج های کاهنده، که در غیر این صورت فلنج های کاهنده نامیده می شوند، عملکردی متضاد با فلنج اکسپندر دارند
مواردی که در بالا مشاهده می شود، یعنی برای کاهش سوراخ یک خط لوله استفاده می شود.

سوراخ لوله اجرا را می توان به طور ایمن تنها با 1 یا 2 اندازه کاهش داد (در غیر این صورت باید از یک راه حل مبتنی بر ترکیب یک کاهنده جوش لب به لب و یک فلنج استاندارد استفاده شود).

فلنج های کاهنده در اکثر اندازه ها و درجه های مواد موجود هستند و به طور کلی در انبار موجود نیستند.

فلنج های کاهنده از نظر مشخصات، اندازه و درجه مواد از همان ملاحظات فلنج های منبسط کننده پیروی می کنند.

طبقه بندی صورت فلنج:

یکی دیگر از پارامترهای مهم برای تعریف فلنج، سطوح فلنج است. پنج نوع اصلی از صفحات فلنج وجود دارد که در زیر می توان آنها را مشاهده کرد.

flanges product 3 en - فلنج چیست؟

سطح صاف (FF): فلنج فلت فیس دارای یک سطح واشر در همان صفحه سطح دایره پیچ است. کاربردهایی که از فلنج های صفحه تخت استفاده می کنند اغلب مواردی هستند که در آنها فلنج جفت یا اتصالات فلنجی از یک ریخته گری ساخته می شود.
Raised Face (RF): فلنج Raised Face رایج ترین نوع مورد استفاده در کاربردهای کارخانه فرآیند است و به راحتی قابل شناسایی است. از آن به عنوان یک صفحه برجسته یاد می شود زیرا سطوح واشر بالای صفحه دایره پیچ و مهره بلند شده است. این نوع چهره امکان استفاده از ترکیب گسترده ای از طرح های واشر، از جمله انواع ورق حلقه مسطح و کامپوزیت های فلزی مانند زخم مارپیچی و انواع ژاکت دوبل را می دهد.
اتصال نوع حلقه (RTJ): آنها شیارهایی بر روی صورت خود دارند که واشرهای حلقه ای فولادی دارند. فلنج ها وقتی پیچ و مهره ها سفت می شوند، واشر بین فلنج ها را در شیارها فشرده می کنند و واشر را تغییر شکل می دهند تا آب بندی فلز به فلز ایجاد شود.
Tongue-and-Groove (T&G): وجه زبانه و شیار این فلنج ها باید مطابقت داشته باشند. یک صفحه فلنج دارای یک حلقه برجسته (زبان) است که روی صفحه فلنج ماشین کاری شده است در حالی که فلنج جفتی دارای یک فرورفتگی (شیار) منطبق بر روی صورت آن است.
نر و ماده (M&F): با این نوع فلنج ها نیز باید مطابقت داشته باشند. یک صفحه فلنج دارای ناحیه ای است که فراتر از صفحه فلنج معمولی (نر) است. فلنج دیگر یا فلنج جفتی دارای یک فرورفتگی مطابق (ماده) است که روی صورت آن ماشین کاری شده است.

فرآیند تولید فلنج
فرآیند تولید فلنج به طور عمده به آهنگری، ریخته گری، برش، نورد این چهار تقسیم می شود.
(1). فلنج ریخته گری و فلنج آهنگری
شکل و اندازه قطعه ریخته گری دقیق است، مقدار ماشین کاری کم و هزینه کم است، اما عیوب ریخته گری (تخلخل، ترک و گنجاندن) وجود دارد. خط جریان ساختار داخلی ریخته گری ضعیف است (اگر قسمت برش باشد، خط جریان بدتر است).
فلنج آهنگری عموماً دارای کربن کمتری نسبت به فلنج ریختگی است و به راحتی زنگ نمی‌زند. آهنگری دارای خط جریان خوب، ساختار فشرده و خواص مکانیکی بهتری نسبت به فلنج ریختگی است.
اگر فرآیند آهنگری مناسب نباشد، دانه‌های درشت یا ناهموار، ترک‌های سخت‌کننده ایجاد می‌شود و هزینه آهنگری بیشتر از فلنج ریخته‌گری است.
آهنگری می تواند نیروی برشی و نیروی کششی بیشتری را نسبت به ریخته گری تحمل کند.
مزایای ریخته گری این است که می تواند شکل پیچیده تر و هزینه کمتری تولید کند.
فورج دارای مزایای ساختار داخلی یکنواخت و بدون نقص مضر مانند منافذ و اجزاء در ریخته گری است.
تفاوت بین فلنج ریخته گری و فلنج آهنگری با فرآیند تولید متفاوت است. به عنوان مثال فلنج گریز از مرکز یکی از فلنج های ریخته گری است.
فلنج گریز از مرکز نوعی فلنج است که با ریخته گری دقیق تولید می شود. در مقایسه با ریخته گری شن و ماسه معمولی، ساختار فلنج گریز از مرکز بسیار ظریف تر است و کیفیت آن بهبود یافته است. داشتن ساختار سست، تخلخل، سوراخ ماسه و سایر مشکلات آسان نیست.
ابتدا باید بدانیم فلنج گریز از مرکز چگونه تولید می شود. فرآیند و محصولات ریخته گری گریز از مرکز برای ساخت فلنج جوشکاری مسطح با مراحل فرآیند زیر مشخص می شود:

① فولاد مواد خام انتخاب شده را برای ذوب در کوره الکتریکی فرکانس متوسط ​​قرار دهید تا دمای فولاد مذاب به 1600-1700 ℃ برسد.
② قالب فلزی را تا 800-900 ℃ از قبل گرم کنید و دمای آن را ثابت نگه دارید.
③ سانتریفیوژ را راه اندازی کنید، آب فولادی را در مرحله ① پس از پیش گرم کردن در مرحله ② به قالب فلزی تزریق کنید.
④ ریخته گری به طور طبیعی تا 800-900 ℃ خنک می شود و به مدت 1-10 دقیقه نگهداری می شود.
⑤ با آب تا دمای معمولی خنک کنید، قالب را خارج کنید و ریخته گری را خارج کنید.
بیایید در مورد فرآیند تولید فلنج آهنگری بیاموزیم:

فرآیند فلنج 1 - فلنج چیست؟ فرآیند فلنج 6 - فلنج چیست؟
فرآیند آهنگری به طور کلی از فرآیندهای زیر تشکیل شده است: سفید کردن، گرم کردن، شکل‌دهی و سرد کردن پس از آهنگری. فرآیند آهنگری شامل آهنگری آزاد، آهنگری قالب و آهنگری قالب می باشد. در تولید، روش های آهنگری متفاوت با توجه به کیفیت آهنگری و دسته تولید انتخاب می شود.
آهنگری رایگان بهره وری پایین و ظرفیت ماشینکاری زیادی دارد، اما ابزار ساده و همه کاره است، بنابراین به طور گسترده برای آهنگری آهنگری تک تکه و دسته ای کوچک با شکل ساده استفاده می شود. تجهیزات آهنگری رایگان شامل چکش هوا، چکش هوای بخار و پرس هیدرولیک است که برای تولید قطعات کوچک،
آهنگری متوسط ​​و بزرگ به ترتیب. فورج قالب دارای مزایای بهره وری بالا، عملیات ساده، مکانیزاسیون و اتوماسیون است. فورجینگ های قالب دارای دقت ابعادی بالا، ظرفیت ماشینکاری کوچک و توزیع ساختار فیبر معقول تر هستند که می تواند عمر مفید قطعات را بیشتر بهبود بخشد.
فرآیند اساسی آهنگری آزاد: در طول آهنگری آزاد، شکل آهنگرها به تدریج از طریق برخی از فرآیندهای تغییر شکل اولیه به شکل خالی در می آید. فرآیند اصلی آهنگری آزاد شامل برهم زدن، کشیدن، مشت زدن، خم شدن و برش است.

1. آشفتگی و آشفتگی فرآیند آهنگری شمش اصلی در امتداد جهت محوری برای کاهش ارتفاع و افزایش سطح مقطع آن است. این فرآیند اغلب برای آهنگری قطعات چرخ دنده و دیگر آهنگری دیسک استفاده می شود. ناراحتی را می توان به ناراحتی کامل و ناراحتی جزئی تقسیم کرد.
2. طول کشش یک فرآیند آهنگری است که باعث افزایش طول بلانک و کاهش سطح مقطع می شود. معمولاً برای تولید قطعات شفت مانند دوک تراش، شاتون و غیره استفاده می شود.
3. فرآیند آهنگری پانچ کردن از طریق سوراخ یا از طریق سوراخ روی خالی با پانچ.
4. فرآیند آهنگری خم کردن بلاک به زاویه یا شکل معینی.
5. فرآیند آهنگری که در آن یک قسمت از بیلت با زاویه ای نسبت به قسمت دیگر می چرخد.
6. فرآیند آهنگری برش شکاف یا سر برش.
(2). قالب جعل
فورج قالب را فورج مدل می گویند. قسمت خالی گرم شده در قالب فورج ثابت شده روی تجهیزات فورج قالب برای آهنگری قرار می گیرد.

1. فرآیند اساسی فرآیند فورج قالب: خالی کردن، گرم کردن، پیش آهنگری، فورج نهایی، پانچ کردن و اتصال پوست، پیرایش، تمپر کردن و شات پینینگ. فرآیندهای رایج شامل برهم زدن، کشیدن، خم شدن، مشت زدن و شکل دادن است.
2. تجهیزات معمولی فورج قالب: چکش آهنگری قالب، پرس آهنگری قالب داغ، دستگاه آهنگری تخت، پرس اصطکاکی و غیره.
به طور کلی، کیفیت فلنج فورج بهتر است. به طور کلی، آن را با فورج قالب، با ساختار کریستالی خوب، استحکام بالا و قیمت بالا تولید می شود.
هر دو فلنج ریخته گری و فلنج آهنگری روش های رایج تولید فلنج هستند. با توجه به استحکام مورد نیاز اجزای مورد استفاده، اگر الزامات زیاد نباشد، می توان فلنج چرخشی را نیز انتخاب کرد.
(3). فلنج برش
قطر داخلی و خارجی و ضخامت فلنج مستقیماً روی صفحه میانی بریده می شود و سپس سوراخ پیچ و خط آب پردازش می شود. فلنج تولید شده به این روش فلنج برش نامیده می شود. حداکثر قطر چنین فلنجی به عرض صفحه میانی محدود می شود.
(4). فلنج نورد شده
به فرآیند استفاده از صفحه وسط برای بریدن برش و سپس چرخاندن آن به شکل دایره، رولینگ می گویند که بیشتر در تولید برخی فلنج های بزرگ کاربرد دارد. پس از سیم پیچی، جوشکاری، صاف کردن و پردازش خط آب و سوراخ پیچ انجام می شود.

منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.